Překvapivé zdravé účinky kávy

Jedním z nejlepších způsobů, jak odvrátit chronická onemocnění, včetně kardiovaskulárních chorob, cukrovky a rakoviny, je jíst stravu bohatou na antioxidanty. Ale mnozí z nás nemají jíst doporučené množství ovoce a zeleniny což je považováno za vynikající zdroj antioxidantů.

Nedávné studie ukazují, káva že káva může být překvapující zdroj antioxidantů. Ve skutečnosti je to top dietní zdroj antioxidantů pro mnoho skupin obyvatelstva, včetně Spojených států. Kromě toho, pražená kávová zrna zachovávají antioxidační schopnosti, a nejsou ztraceny ve zpracování.

Užijte si šálek kávy? Nejste sami… Výzkumníci odhadují že asi 54% američanů pije minimálně jeden šálek kávy denně. Země jako Německo, Rakousko, Finsko a spotřebuje dvakrát tolik kávy jako Spojené státy.

Přestože většina z výzkumu je v počátečních fázích, studie ukazují, že pití kávy může být spojena s některými pozitivními zdravotní výsledky, jako např.:

  • Snížení rizika Parkinsonovy choroby: Studie odhalila, že muži mohou mít až 40% snížení rizika pitím jen jednoho šálku denně. Nicméně, účinky nebyly pozorovány v postmenopausách žen, které berou náhradní estrogen. V tomto případě, může pití kávy ve skutečnosti zvýšit riziko Parkinsonovy choroby.
  • Snížiení rizika vzniku rakoviny jater: Pití kávy může být zvláště užitečné při snížení rizika vzniku rakoviny jater způsobené cirhózou. Káva totiž obnovuje jaterní buňky a zlepšuje jejich funkci.

Jestli káva má opravdu zdravotní účinky není jasné. Káva obsahuje nejen antioxidanty, ale také kofein a jiné sloučeniny.

Přestože spotřeba kávy snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění, výzkumy ukazují, že chronická nadměrná konzumace může zvýšit aortální tuhost. Plus, nefiltrovaná káva může zvyšovat hladinu krevních tuků a nadměrný příjem kofeinu může být špatný pro lidi, kteří jsou citliví na kofein.

Nejideálnější bude, když si dáte jeden, nebo dva šálky dobré kávy děnně.